De Zandj geit oppe sjöp, mit `n plaetske veur verbezunjering.

...en dao zólle de bewoners vanne Zandj waal blie mit zeen. Ze höbben dan ouch de aafgeloupe jaore optimaal van häör woongenot kónne genete waal dökker te make gadj mit `n aopgerete straot. Mer det zeen de bewoners zelf sjout; esse inne Zandj geis wone, dan zóls se zandj kriegen ouch.

Dit kieër geit de gemèndje rigoreus aan `m. Zelfs de Sportlaan krieg `nen angere naam es óngerdeil van dit projec (spegel). De riolering wuuertj vervange (altied henjig; dan kónne bewoners geliek weer häör bezinkpöt oppe riolering aansloete) en d'r kump `n apaart raengewaterriool. (Moogs se dan waal nag dienen auto oppe oprit wasse?) En de gemèndje dach: es veer dan toch aant grave zeen, wits se waat, dan lègke veer geliek waal `n glaasvezelke in die sleuf. En esof det nanneet genóg is kump Enexis onnag de gaas-hoesaansloetinge vervange.

Veiligheid

Safety first is `t devies vanne gemèndje. De maximum snelheid op de Zandstraat is straks 30 km per uur. Weite die dan neet det de Zandj noe ouch al 30-killemaeterzone is? Ten behoeve vanne veiligheid kómme d'r veur de res nag van die roeagevèrfdje verkeersplateaus bie de kruutsinge mit `t Fare / de Bek, de Sjoealstraot Sportlaan, en `t Gesträötje. Det waesgke waat nao de viever löp haet noe al zón plateau. (Det waegske hètj bliekbaar de Hovendwarsweg, mer waem with det noe? En hètj dae waeg in `t Mofers dan Häöfwaeswaeg? Ich stèl allein mer vraoge.)

Mieë greun, mer minder parkeerplaatse

Volges de gemèndje kómme d'r mieë parkeerplaatse én mieë greun. Hmmm, mesjiens mótte ze die gemèndjeambtenieëre nag mer `n cursus tèlle gaeve. Noe kóns se gemekkelik 40 luxwages kwiet in die vakke naeve de waeg. In de teikening van `t plan staon mer 30 vakke ingeteikendj. Mieë greun dus, mer waal ten koste van parkeerplaatse. Waal ieërlik zeen hè, gemèndje Roerdale.

Oetritconstructies

Waat is `n herinrichting van `ne waeg zónger oetritconstructie? Hieëlemaol nieks! Kums se straks vanne Kitskesberg gevare en doe dinks ich höb veurrang op dae waat oete Zandj kump gevare, want ich kóm van rechs, nou vergaet `t mer, want binnekort kums doe in dae situatie oet `n oetrit. Mer neet allein de Kitskesberg wuuertj `n oetrit. Nae. Zoea te zeen wuuertj de Zandj zelf ouch `n oetrit. Oppe kruutsing mitte Vieëstraot kump, wie te zeen is oppe teikening, `n oetritconstructie dae oet kump oppe Vieëstraot en `t echelste gedeilte vanne Zandj waat oppen Deelgaard aan geit. Det deil vanne Zandj duit dus neet mit. De bedoeling is natuurlik det die men van Johnny vanne Koets waat dao vol gaas mitte John Deere oete Vieëstraot kómme gevare, waere belemmerd óm door `t dörp te vare; zie waere es `t ware vanzelf euvere Heiberg gelèdj.


Dit is de plaats wo de verbijzondering mot kómme.

Verbijzondering

Euver de kruutsing Zandj-Vieëstraot gespraoke: dao lèk nag e lepke graas waat neet zoeamer kaal kan waere gelaote. Dao is `n plaetske gereserveerd veur verbijzondering. (Serieus, is det e waord?) De werkgroep mot det nag invölle. Waat zal `t waere? e Kepelke, gewiedj anen Hèlgen Urbanus, `ne meiboum gesponsord door Staotsbósbehieër, `n benkske mitte teks U zit goed bij het Limburgs Landschap, 10 parkeerplaatse, `n sjoegkel, `ne retro-ANWB-waegwiezer, zón quasi-historisch replica van `n waterpöt mit zón pannedaekske ein. Waem zal `t zègke?

Planning

Èndj juni geit d'n ieëste sjöp de gróndj in. Fedor oet Genook vruueg zich aaf of alles vaerdig is veur de Aezelemert, mer volges de gemèndje is det `n brök te wied. `t Geit ongevieër `n half jaor doere. Mer dan mot waal al `t grei oppertied waere geleverd. Gank d'r dus mer van oet det `t langer geit doere, want neet allein de Nedcar haet las van materiaalsjaarste.